103 Thoughts on "Stay up-to-date with the newest “My Consumer Cellular” app features"

  1. Jackie Luedtke says

    My Moto E is chiming every 30 minutes. How do I stop this? No alarms or warning are set.

    reply to Jackie

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for posting, Jackie. Your Moto E may be alerting you to an unread text message or email. You can verify this in your Settings. Go ahead and open your Settings app, then go to Sounds and Notification. From there, you can edit your alert settings so that it will chime a single time. We’re happy to help you over the phone if you run into any issues. Just give us a call at 888-345-5509, and we can assist you. We appreciate you reaching out to us, and we hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  2. frank c says

    I have the app and downloaded the latest update and now, even with auto login checked, I am forced to login almost every time I launch the app. Auto login gets “un-checked”. But I love everything else about CC!

    reply to frank

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for letting us know, Frank. I’ve passed your feedback on to our app development team so they can address it. We appreciate you taking the time to post, and for your kind words!

      reply to Ashley

  3. Renee Monahan says

    having the same problem as Frank, Having to constantly reenter the password when you set the auto login to ‘on’

    reply to Renee

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for posting, Renee. We are currently looking into this auto-login issue, and we appreciate you telling us about it. I’ve passed your feedback on to our app team for troubleshooting. If we can help you with anything else at this time, please let us know at 888-345-5509. Thank you for reaching out to us, and we hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  4. John Clark says

    I have the same problem with the app.

    reply to John

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for letting us know, John. We are looking into this, and I’ve passed your feedback on to our app development team. If we can assist you with anything else at this time or answer any questions you may have, we’re happy to help you at 888-345-5509. We appreciate you taking the time to share your app experience with us, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

  5. Charles S. says

    The new update to the app renders the app almost totally worthless. As stated by another user every time I shut the phone off it logs me out and logging in on the dark screen is difficult. Unfortunately my phone seems to keep automatically updating it after I uninstall the update. Wish I could just uninstall the app as wasted space but there are no provisions to do so.

    reply to Charles

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for telling us about your experience, Charles. I’ve passed this on to our app development team so that we can fix this login issue. We apologize for any inconvenience, and we appreciate your patience while we remedy this issue. Thank you for your time, and we hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  6. MT says

    Not a huge problem but logout doesn’t appear to work. After selecting logout from the menu, my usage dashboard still displays. There doesn’t appear to be an option to uninstall just the updates but rather only to uninstall the entire app. Not a big deal since there are obviously workarounds available. I’m just passing this along for your list of CC app issues to be investigated.

    Other than that, I thought I would mention that unlike some posts I read, I’ve called multiple times recently and I haven’t experienced any long wait times.

    I had tried your service a couple of years ago but the network coverage was insufficient so I reluctantly cancelled. This time, I’m glad to say that coverage seems much improved. For now I’m actually going to keep both carriers since I’ve found some places where only one or the other carrier works. So, in trying to save money by switching to you, I actually ended up with slightly more expense by having plans with two carriers 🙂 Not a perfect scenario but OK since your plans are so reasonable and now I have increased coverage, especially when traveling or for emergencies. I’m just looking forward to the day that I can cancel the other carrier!

    reply to MT

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for the post, MT. We are looking into the app issue you’ve identified, and we appreciate you taking the time to share your experience with us. Feedback like yours helps us create a better app experience for our customers. Our coverage has improved, and if you like, we can take a look at your area and other places you visit often to see if we can get you down to just one plan. We’re ready to assist you at 888-345-5509 whenever works best for you. We appreciate your kind words about our service as well, and we hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  7. Patti says

    I, too, am having trouble staying logged in with the new app. Also, the time showing how much I have left in the month is shown by a negative number (ie: -3 days left). In the old version it would most likely read 27 days left. Also, the data is showing km and not mb. CC is awesome, so I know these minor issues will be tweak soon. Thank you!!

    reply to Patti

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for letting us know, Patti. We are working on an update to resolve these issues shortly. We appreciate your patience in the meantime, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

      • Patti says

        checked my app this morning and it appears that all three issues I mentioned have been resolved! You guys rock!!

        reply to Patti

        • Ashley at Consumer Cellular says

          That’s great to hear, Patti. Thank you again for your feedback, as you can see it helps us create a better user experience for our customers. We appreciate you taking the time to post!

          reply to Ashley

  8. Milli says

    Will consumer cellular support wireless cellular for ipad pro???

    reply to Milli

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for asking, Milli. We do have some customers who use our SIM card with their tablets and other internet-capable devices. You are welcome to try it, but please note that we can’t guarantee all of the features will work. We’re certainly happy to give it our best try, though! You can find our SIM cards at your local Target or Sears store, and also here on our website. If you like, you can also give us a call at 888-345-5509 and we can help you order one over the phone. We appreciate you taking the time to reach out to us, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

  9. EDDIE DENSMORE says

    The activation page where it wants you to type in your account number does not work ?? It always says ” HOT A VALID ACCOUNT ” ??

    reply to EDDIE

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We’re sorry to hear that, Eddie. I took a look at your account, and I’m glad to see that you were able to complete the activation of your new phone. We think you’ll enjoy it quite a bit! If we can assist you with anything else at this time, please give us a call at 888-345-5509. We will be happy to help you with whatever you need. Thank you for reaching out to us, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

  10. DAVID WALTER says

    For the past year or so I have had a hard time getting a signal at my home in Toledo, OH. I have to walk around the house with the phone up in the air to get one bar. I also have a home in Florida where I can make and receive calls with 2-3 bars but none of my apps work and I can’t connect to the internet. I’ve had your service for many years and don’t ever recall the signal strength being this weak. Are your tower providers short changing you? If something can’t be done to boost your signal I may be forced to change providers.

    reply to DAVID

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We’re sorry to hear that you’ve been having issues with the reception in your home, David. If you like, we can troubleshoot this for you. There are some updates that we can send to your phone that may resolve this problem, or we can try a different SIM card. Just give us a call at 888-345-5509 from a different phone if possible. That way we can walk you through any settings that may need to be adjusted. We appreciate having you as a customer, and would love an opportunity to improve your reception. Thank you for reaching out to us, and we look forward to speaking with you!

      reply to Ashley

  11. L.V. says

    I’m a long time CC customer and don’t have many problems with the service. But (there is always a “but”): the quantity of text messages available and minutes are constantly raised, not so the data usage. To have more MB I need to have unlimited text messages – as data and texting are tied together. It annoys me. I called customer service several times, always had polite reply, that maybe… some time in the future…this is the policy, and so on.

    It may seem that my comment is out of the topic disscused, but as an aged person, I have no need for much texting, not like the youngsters have. Therefore I can not use the apdated application (which I would love to do). I have minimum apps on my phone. The limited number of MB doesn’t allow to use much: the email, the wether channel, some texts that requare data usage, not even GPS.

    Will ever the text and data be separated?

    reply to L.V.

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for taking the time to comment, L.V. We do appreciate your feedback, and I’ve passed it on to our management team. At this time, we don’t have any plans to separate our text messages and data. If that should change in the future, we will be sure to let you know here on the blog and on our other social media channels. It is always helpful for us to hear from customers like yourself, and it allows us to create plans that work for everyone. Thank you again for posting, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

  12. L. V. says

    This is the exact reply I usually have. Well it just means I would stop using data on my phone and only pay for the minimum text messages. There are other devices to surf the internet.

    reply to L.

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We do appreciate your suggestion, L.V. As always, we highly recommend using Wi-Fi with your phone so that you can use less data from your plan. That may help you move to an even lower data plan that has just the right number of text messages. Thank you again for posting!

      reply to Ashley

      • Ann Davy says

        I’m a new user. I use the WiFi for accessing email and Facebook yet I have data used showing up on my usage. Why is that?

        reply to Ann

        • Ashley at Consumer Cellular says

          Great question, Ann! It’s good to hear that you’re using Wi-Fi as a way to manage your data usage. Please keep in mind that your phone may still use data if your Wi-Fi connection isn’t quite strong enough or is intermittent. You can disable data on your device altogether if you like. I took a look at your account, and I see that you’re using the Pop 3 smartphone. To turn off your data, go to your Settings app, then select Data Usage. Slide the button to the left to turn data off. We’re happy to answer any other questions you may have at 888-345-5509 if you like. Thank you for taking the time to post today!

          reply to Ashley

  13. jeff mcguirk says

    Since I am already a customer, why are you inundating my computer with your adds

    reply to jeff

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for the comment, Jeff. We advertise on a variety of websites, so you may be seeing our ads even though you are already a customer. Thank you for the feedback, and we hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  14. Rose says

    I too would like to see data and text separated but using Wi-Fi whenever I can has always been the solution and I recommend it highly. The new app is improved and the – days left issue I see has indeed been fixed. BTW why did you discard the Huawei Ascend 2 phone… I’m guessing it’s perhaps because the IOS was stuck at 4.3 KitKat and would never be updated. I think I’ll be replacing mine soon with the Moto G 3 rd generation anyway which has the next IOS and will apparently upgrade to 6.0

    reply to Rose

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for the post, Rose. We’re glad to hear that you are liking the improved app! The Moto G LTE is a great device, and we’re happy to help you order one when the time is right for you. Our team is always happy to help you at 888-345-5509. Thank you again for taking the time to post, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

      • Elizabeth says

        I’m disappointed to see, and Roses comments, that the Huawei Ascend 2 is no longer supported. I am stuck with 4.3, and my banking requires at least 4.4 to be able to upgrade to the newer programs so I can continue to check my accounts through my phone. I guess this means I will have to buy another phone, and spend more money, which is what I hate about this type of Technology. Just when you think you have the latest and the best, something makes it defunct. Dig a little deeper…

        reply to Elizabeth

        • Ashley at Consumer Cellular says

          We understand your frustration, Elizabeth. Unfortunately, Android system updates are provided by the manufacturers, so we don’t have the ability to update your phone on our end. If you feel like it is time for a new phone, we’re happy to talk with you about your options and make a recommendation. Just give us a call at 888-345-5509 whenever you are ready. Thank you for taking the time to post, and for your feedback. We hope you have a great day!

          reply to Ashley

  15. M says

    I am not able to make calls. My phone shows no G’s. What is the problem. I’m at zip 63390

    reply to M

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for reaching out to us! First, please try turning your phone off. Remove the back cover, and make sure your SIM card is in place. Then try turning your phone back on again. This will help it reconnect to the nearest tower with a strong signal. I took a look at the coverage in your area, and I don’t see any outages. If that doesn’t resolve the issue, we may be able to help you via email at Service@ConsumerCellular.com, or you can call us at 888-345-5509 from another phone. We appreciate you taking the time to post, and we hope this resolves your problem quickly!

      reply to Ashley

  16. paul says

    Why was the 750 minutes plan cancelled?

    reply to paul

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for asking, Paul. We actually updated our plans recently, so our $20 plan now has 1,000 minutes instead of 750. That way, you can have even more minutes to use each month. Of course, if you find that our 250 minute plan would be a better fit, you can always change your plan, up until the last day of the billing cycle. We appreciate you taking the time to post, and we’re happy to answer any other questions you may have about our plans. Thanks again for posting, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

      • Melvina Rushnock says

        Am considering using your company but need more info. Do you unused minutes roll over?

        reply to Melvina

        • Ashley at Consumer Cellular says

          I’m happy to provide you with more information, Melvina. Our plans don’t have roll over minutes, since they are fully adjustable. You can change your monthly plan up until the last day of your billing cycle. That way, you can lower your plan if you find you didn’t need much that month. Many of our customers find they save quite a bit this way! You can take a look at all of the plans we offer here on our site. And of course, if you have any questions, we’re happy to answer them at 888-345-5509. Thank you for posting, and we hope you have a great day!

          reply to Ashley

  17. S.R. says

    I purchased the Moto G 1st Gen from CC in 2014. It’s a very good phone but I’m ready for a change, esp. since it will no longer be updated – will you be offering the Moto G 4th Generation? I’ve read that the U.S. release date is coming up soon.

    reply to S.R.

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Great question, S.R. At this time, we don’t have the Moto G 4th Generation available, but it should work quite well with our SIM card. While we can’t guarantee it will work without trying it with our SIM card, the unlocked GSM version should be a good fit. Our SIM card are available here on our site, at your local Target or Sears store, or we can help you order one at 888-345-5509. Thank you for taking the time to post, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

    • JoJo says

      I just got the Motog 3rd Gen from CC..I had the 1st Gen Motog for 2 years, loved it but I dropped it and the glass shattered. I love the 3rd Gen even more but still have to get used to it as it has updates I have not used with older version..you should check it out S.R. 😉

      reply to JoJo

      • Ashley at Consumer Cellular says

        We’re glad to hear that you are enjoying your new Moto G, Jojo! Be sure to check out our How-To video series on your device here as you get to know all of the features. Thank you for the recommendation, and for taking the time to post. We appreciate it!

        reply to Ashley

  18. Joe says

    My data plan does not come on when I have no wireless. I have it turned on and set for roaming?

    reply to Joe

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for posting, Joe. It sounds like you don’t have access to the internet once you disconnect from Wi-Fi. If you have turned your data off on your phone, you won’t be able to use it when you aren’t near a Wi-Fi source. In this case, you will need to turn your data back on. I took a look at your account, and I see that you are using the Moto E LTE. To turn your data back on, go to the App Finder, then open the Settings App. Select “Data Usage”, then make sure the slider is in the “On” position. We recommend that you keep Wi-Fi turned on at all times. That way, your phone will automatically connect to it when available, saving data from your plan. We’re happy to answer any other questions you may have at 888-345-5509. We appreciate you taking the time to comment today!

      reply to Ashley

      • Joe says

        You are correct in that when I do not have wireless access I can not use internet or any apps. The data button is in the on position. When I got the phone I did NOT have a consumer plan with data – did that on line later – could it be something in the SIM card programming?

        reply to Joe

        • Ashley at Consumer Cellular says

          Thank you for the additional information, Joe. It sounds like we may need to check some settings on your phone and send you some updates. At your convenience, please give us a call at 888-345-5509, and we will be happy to take care of that for you. That way, you’ll be able to have access to your data wherever you go. We appreciate you following up with us, and we look forward to speaking with you!

          reply to Ashley

  19. Douglas Wofford says

    I have been trying to find out how to add a member of my family to my plan. You talk about family plans and adding another line but I haven’t found out how to do it.

    reply to Douglas

    • Ashley at Consumer Cellular says

      That’s a great question, Douglas! You can easily add another family member in the My Account section. Once you’ve logged in, scroll down to the Lines & Equipment section, where you should see your phone displayed. Next to your phone you should see a “plus” sign that is labeled “Add a line”. Go ahead and select it, and you’ll be able to add a line and purchase a new device or SIM card. We’re also happy to help you do that over the phone if that is more convenient for you. Just give us a call at 888-345-5509, and we can get that taken care of. Lines on the same account share the same plan, and best of all, calls made between phones on the same account are absolutely free! Thank you for posting today, Douglas, and we hope you enjoy our family plans!

      reply to Ashley

  20. Carol M says

    I have a Samsung Galaxy Note 4 (AT&T originally) phone which I put your sim card in when I switched to CC some time ago. I cannot send nor receive MMS, cannot set up the hotspot on it, and have no access to things when not on wifi. My data is turned on, so I don’t know what the problem is, but have talked to several other peole who have the same issue.

    reply to Carol

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for reaching out to us, Carol. It sounds like this is an issue with your APN settings, which sometimes require editing when you install our SIM card for the first time. I see that Carlisle, your account advisor, was able to email these settings to you so that your messaging and hotspot functions will work properly. If we can help you with anything else at this time, just give us a call at 888-345-5509 and we will be happy to help. We appreciate you posting, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

      • Pat says

        I have the Doro phone and at my house there is often static and garbling when speaking on phone..it doesn’t seem to happen anywhere else.

        reply to Pat

        • Ashley at Consumer Cellular says

          We’re glad you posted today, Pat. Depending on the building materials of your house, the number of trees around it or where the nearest cellular tower is located, you may experience a difference in reception when inside your home. Please try speaking near a window to see if that helps. If it doesn’t, we’re happy to troubleshoot the issue to make sure your phone is working properly. Just give us a call at 888-345-5509 at your convenience. Thank you for commenting, and we hope you have a great day!

          reply to Ashley

  21. Ben Stewart says

    I’m curious. Is there a provision in the Consumer Cellular plans that anyone has exercised allowing sufficient data usage for home use at a reasonable cost to take the place of Time Warner Cable or other such High Speed data services? There’s got to be a better way for those of us in a somewhat rural environment.

    reply to Ben

    • Ashley at Consumer Cellular says

      That’s a great question, Ben. While we don’t offer internet service, we do have the option of using our portable hotspot to connect to the internet. You can add it to your current plan for just an additional $10 per month. It will share your data plan, and connect you via a cellular network. You can learn more about it here. We’re happy to answer any questions you may have about this option at 888-345-5509. We appreciate you taking the time to post today!

      reply to Ashley

  22. James says

    Why is the iOS app no longer available in the Apple app store? When will it be back?

    reply to James

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for posting, James. Our app is currently available in the App store, so you can download it at any time. We appreciate you bringing this to our attention, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

  23. Robert Beam says

    I do believe that ios 10 has broken the My CC app. At least it has on my iphone 6 plus and my wife’s iphone 5s. Both worked well before the upgrade.

    reply to Robert

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We appreciate you letting us know, Robert. Our app has been updated for iOS 10, so the issue you experienced should be resolved. If not, please call us at 888-345-5509 and we will be happy to troubleshoot further. Thank you for taking the time to reach out to us!

      reply to Ashley

  24. Carla says

    After updating my consumer cellular iPhone 6 plus to iOS 10.0.1, the Consumer Cellular app does not work. When I try to log in I get the message Error. We encountered an unexpected error. Please contact customer support. I uninstalled and reinstalled the app but this did not solve the problem.

    reply to Carla

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We appreciate you taking the time to post, Carla! New updates were made to our app so that it will work perfectly with iOS 10. You should now be able to login without any issue. Thank you for letting us know!

      reply to Ashley

  25. Glenn Riffey says

    Since upgrading to IOS 10 the CC app will not log in. Says “we encountered a problem.” Even changed password to use only letters and numbers – no change. Also uninstalled the app, not just delete, and then re-downloaded a new one and I still have the same problem; encounters a problem logging in. What is the fix?

    reply to Glenn

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We appreciate you posting, Glenn. New updates have been made to our app, so it should be working well with iOS 10 now. If you encounter any issues, please feel free to let us know at 888-345-5509. Thank you!

      reply to Ashley

  26. Mona L Marsh says

    Dropped phone and shattered screen. Does Consumer Cellular have a repair service for this? Or, does it mean new phone. I have the Huawei
    Ascend Mate2.

    reply to Mona

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We’re so sorry to hear that, Mona! Unfortunately, we don’t have a repair option available. If you like, we’re happy to help you select a new phone at 888-345-5509. We also recommend adding a Square Trade protection plan, which protects you from damage caused by drops and spills. Thank you for reaching out to us today, and we look forward to assisting you soon!

      reply to Ashley

  27. Jo Ann says

    My phone no longer has Auto Login active. It used to work and the button is active but I guess since updating my iPhone it does not. I tried deleting and reinstalling the ap and that didn’t work. I can log in if I enter my information so that part is ok.

    reply to Jo

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for reaching out to us, Jo Ann. I’ve passed your experience on to our app development team for review. Be sure to update your My Consumer Cellular app when you receive the app update notification. If we can answer any questions you may have regarding our app or your account, please feel free to call us at 888-345-5509 at your convenience. We appreciate you posting, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

  28. Pat Wambeke says

    Is that square trade charge of $4.00 mandatory don’t recall seeing it before?

    reply to Pat

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for reaching out to us, Pat! If you signed up for a SquareTrade protection plan, you will see a monthly charge. We’re happy to assist you in removing that coverage from your phone if you like. Just give us a call at 888-345-5509, and we can take care of that. SquareTrade does have many benefits, but it is not mandatory. We appreciate you taking the time to post, and hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  29. john frey says

    Say at google play store there is NO update to your app

    reply to john

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thanks for posting, John. At this time, we don’t have any new updates for our app. If that should change, we’ll be sure to let our blog readers know. We hope you have a great day!

      reply to Ashley

  30. Micki Souter says

    I have a ZTE and I don’t have a “direction booklet” so I don’t know how to set up Voice Mail or don’t know how to delete things that are not necessary on my phone….Please send me an e-mail on these things I need to learn real fast. Where can I get a directional manual?
    I think I will love this phone but I don’t love it now…I need help

    reply to Micki

    • Ashley at Consumer Cellular says

      We are happy to help you with that, Micki! I’ve emailed you the user guide for your phone, and you’ll also be able to view it in the Videos & Manuals section of our site here. You may also want to check out our How-To video series for the Avid 828, which are full of great tips! And of course, we’re happy to answer any questions you may have at 888-345-5509. Thank you for reaching out to us, and enjoy your new phone!

      reply to Ashley

      • Curtis Favre says

        I want to pay thru my bank, please give info. Thanks!

        reply to Curtis

        • Ashley at Consumer Cellular says

          We appreciate you taking the time to reach out to us, Curtis. We’re happy to see if this option is available for you, so please give us a call at 888-345-5509 so that we can ask you some questions. Thank you for posting, and we look forward to speaking with you soon!

          reply to Ashley

  31. Jerry Klingler says

    How can i block someone from leaving voicemails? or just shut off voicemail totally?

    reply to Jerry

    • Hi Jerry, that’s a great question. If you would like to disable voicemail completely we can turn it off for you. Unfortunately we don’t have a way to block only some callers from leaving voicemails. We’re happy to discuss this option with you, so please give us a call at 888-345-5509.

      reply to Jacob

  32. Ronald Omey says

    Can’t find app in app store

    reply to Ronald

    • Ashley at Consumer Cellular says

      I’m happy to help you with that, Ronald. If you have an iPhone, you can download it from the App store here. If you’re using an Android device, you can download it from the Google Play store here. The app is a great addition to your phone as you can manage your account, change your plan and more with just a few taps. If you run into any issues while downloading our app, please don’t hesitate to call us at 888-345-5509. Thank you for reaching out to us!

      reply to Ashley

  33. Brian says

    When I try to change one of the phones in my plan to have data and then save changes it doesn’t save. How can I fix this issue?

    reply to Brian

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thank you for posting, Brian. We’re happy to troubleshoot this for you, and make sure the data settings for each of your devices are correct. Please give us a call at 888-345-5509, and we will be happy to assist you. We appreciate you taking the time to reach out to us today!

      reply to Ashley

  34. Janine mack says

    How do I order a ca adapter/ charger for my flip phone?

    reply to Janine

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thanks for posting, Janine. We offer a variety of accessories for your phone, including a car charger. You can order one online if you like. Login to My Account, then locate your phone under the “Phones & Devices” section. Select the menu in the top right corner, and choose “Purchase Accessories”. You can also give us a call at 888-345-5509 and place your order that way as well. We appreciate you taking the time to reach out to us, and we hope you have a great day!

      reply to Ashley

  35. doris e penzich says

    How do I find directions how to use my phone. need to refresh myself on some usage directions.Thank you.

    reply to doris

  36. Dave says

    Any one else having issues with mobile log in this afternoon. I can log in from the computer but not the phone

    reply to Dave

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thanks for posting, Dave. Please try closing the browser app on your phone and trying again. If you’re using the My CC app and you’re having this problem, please try restarting the app, or checking for any updates in the Play Store or App store. If you continue to experience this issue, please give us a call at 888-345-5509 and we can do some additional troubleshooting. Thank you for bringing this to our attention, and we appreciate you taking the the time to post!

      reply to Ashley

  37. Allen Christo says

    How come Consumer Cellular does not have a Unlimited Data plan?

    reply to Allen

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thanks for asking, Allen. We find that many of our customers have usage needs that vary from month to month. Our plans can be changed at any time, so our customers can switch to a smaller plan for a month and save money rather than pay the same each month for an unlimited plan with more data than they really need. We’re happy to tell you more about our plans and see if we would be a good fit for your usage needs at 888-345-5509. We appreciate you taking the time to post, and we hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  38. Charles says

    I’d like to obtain the “My CC” app for my user-provided Android, but I do not want to sign up for a Google account due to privacy concerns. Any way of getting the app outside of the Google Play Store?

    reply to Charles

    • Ashley at Consumer Cellular says

      Thanks for posting, Charles. You will need to download the app from the Google Play store. If you prefer not to do so, you can still manage your account online via My Account on our website. If we can answer any other questions you may have, just let us know at 888-345-5509. We hope you have a wonderful day!

      reply to Ashley

  39. Nicole at Consumer Cellular says

    Hi Michael, I apologize for the inconvenience. Each month an invoice is sent out approximately 19 days before the due date listed as a notice. Service is at risk of suspension at any point once the due date has passed if the balance has not been paid. If you are not able to make your payment on-time, then we recommend calling in so that we can set a payment arrangement. If your current billing due date also does not fit your schedule, it can be adjusted by calling us at 888-548-6490.

    reply to Nicole

  40. Pat Adams says

    I had an excellent experience with your support on Friday last. Resolved my issue quickly and professionally and was very pleasant. Thanks,

    reply to Pat

  41. Cheryl says

    I am very interested in a phone by Consumer Cellular, how do I go about deciding which phone?

    reply to Cheryl

    • Nicole at Consumer Cellular says

      Hi Cheryl, you can view all of our phones here, and click “Compare Phones” to see the differences between different models. If you would like I recommendation, please give us a call at 888-345-5510 or chat with us here and we’ll be happy to help.

      reply to Nicole

  42. Lomas A Peete says

    I need new consumer Cellular Dial Sim card activated

    reply to Lomas

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.